Strona główna » Gra Fear Effect

Gra Fear Effect

Pierwsza wersja gry powstała na kultową już PS One, twórcami wówczas byli Square Enix. Fear Effect wzbudzała różne emocje w związku z homoseksualnymi wątkami pojawiającymi się w grze. Nowsze Fear Effect był owocem platformy The Collective.

Homoseksualizm występujący w grze dotyczył miłości lesbijskiej bohaterek. Poprzedni twórcy gry sprzedali prawa innym, mniejszym studiom, zyskując w ten sposób kolejną część swojej gry i część przychodów ze sprzedaży tych nowych odsłon Fear Effect. Czym zachwycała nowa część kultowej gry? Jak powstała? Kto ją finansował?

Sushee podjęła pracę nad nową odsłoną gry. Wydawca postanowił zaufać twórcom z Francji i tak powstał nowy pomysł na sequel Fear Effect. Małe studio skorzystało z funkcji internetowych jakie oferują zarobki: zbierało fundusze na powstanie gry na Kickstarterze. Gra otrzymała człon Sedna, zgodnie z zaleceniami współpracującego reżysera przy obu częściach. Oznacza to, że fani będą finansowali powstanie nowej części gry. Nie do końca jest to dobre rozwiązanie w świecie tworzenia gier, na których zarabia się naprawdę duże pieniądze.

Graczy czeka rozgrywka izometryczna, w której będą próbowali swoich taktycznych umiejętności. Gracz będzie kierował: Hana, Rain Qin, Royce Glas i Jacob DeCourt plus rzecz jasna kilka nowych postaci.
W efekcie gracze otrzymali emocjonującą akcję, stylowe przerywniki filmowe, ciekawą fabułę i możliwość działania bohaterów w ukryciu. Gracz kierował oddziałem bohaterów, którzy w sposób taktyczny mieli wykonywać różne zadania, np. łamigłówki. Gracz musiał uważać na efekt strachu, ponieważ gdy bohater się przestraszył, obniżała się jego odporność na zadawane obrażenia, z drugiej strony stawał się silniejszy. Dlatego twórcy dostarczyli możliwość działania w ukryciu aby uniknąć efektu strachu. Fabuła była osadzona w świecie fantasy z duszami i nadnaturalnymi stworzeniami w roli głównej. Ogromnym plusem produkcji była animowana grafika, która ożywała na oczach widza i była skomponowana w nieprzeciętną historię. Bohaterowie i oddziały mogli zbierać rozmaite bronie oraz rozwijać swoje umiejętności.