Strona główna » Siła oddziaływania

Siła oddziaływania

  • by

Wyjeżdżając na wakacje bardzo często korzystamy z ofert biur podróży. Zachęcają nas ich oferty i reklamy emitowane w mediach. Bardzo często jesteśmy na nie podatni, nawet, jeżeli nie robimy tego świadomie. Sceneria wakacyjna tworzy w naszym umyśle pozytywne skojarzenia, a to przekłada się właśnie na głębszy odbiór tego typu treści.

Jak reklamy na nas oddziałują?

Reklamy, szczególnie te odnoszące się do wakacji, mają za zadanie wzbudzić w nas poczucie potencjalnego szczęścia. Sprawiają, że wyobrażamy sobie siebie w miejscu, które jest ukazywane na reklamie. Taki obraz nasz umysł zatrzymuje w swojej pamięci i przypomina, kiedy tylko powrócą nasze myśli o wyjeździe wakacyjnym. Dodatkowo, osoby, które założyły już rodzinę są jeszcze bardziej narażeni na takie zabiegi, ponieważ kieruje nimi chęć zapewnienia dobrobytu reszcie domowników – uszczęśliwienie żony czy męża, stworzenie poczucia bezpieczeństwa dzieciom. Chcemy w ten sposób wyrazić swoją miłość, więc wyjeżdżając na wakacje staramy się starannie wybrać ofertę wyjazdu, przez co zaczynamy uważniej śledzić reklamy.

Podejmowanie decyzji

Jesteśmy cały czas zasypywani reklamami wycieczek wakacyjnych, przez co ciężko podjąć odpowiednią decyzję co do wyboru biura podróży czy kierunku wycieczki.Wyjazdy wakacyjne są ważnym elementem naszego życia, dlatego chcemy to zrobić jak najlepiej. Musimy jedna pamiętać, że nie można wierzyć wyłącznie reklamom i trzeba spojrzeć krytycznie na oferowane produkty. Powinniśmy wybierać firmy, które są w stanie wzbudzić w nas realne poczucie zaufania. Czasami ukryte koszty, zakwaterowanie czy niesmaczne jedzenie może skutecznie zepsuć nam wyjazd mimo wydania na niego dużej sumy pieniędzy. Warto korzystać z poleceń znajomych i rodziny i na tej podstawie wybierać biura, które sprawią, że nasze wyjazdy będą niezapomniane.

Siła scenerii wakacyjnej

Dzięki temu, że wypoczynek kojarzy nam się pozytywnie, wykorzystuje się ich scenerię kręcąc reklamy innych produktów – jedzenia, napojów, kremów czy innych kosmetyków. To dowodzi tego, jak atrakcyjne są wakacje w powszechnej opinii społecznej, a tego typu reklama jest atrakcyjniejsza w odbiorze. Przeglądając kanały telewizyjne co chwilę napotykamy reklamy, w których najważniejszym elementem jest sceneria, która przywodzi na myśl wakacje. Kolejnym dowodem na to, że ten obraz jest często wykorzystywany, są artyści, którzy wybierają do swoich klipów wideo tło w scenerii wakacji. Działa to podobnie jak reklama – widz chce oglądać taką twórczość, ponieważ kojarzy mu się ona wakacyjnie. Przywodzi na myśl dobre wspomnienia związane z miejscami w których wypoczywał – nawet, jeśli reklama nie przedstawia akurat tego miejsca. Kolejną dziedziną, w której sceneria wakacyjna jest wykorzystywana są filmy i seriale – nie bez powodu wiele scen jest kręcona, kiedy bohaterowie wypoczywają na rajskich wyspach. Dzięki temu obrazowi odbiorca odnosi przyjemniejsze wrażenia z odbioru obrazu, identyfikując się z pozytywnymi uczuciami bohaterów filmu.